SAMI och Soundtrack inleder samarbete för smidigare musiklösningar för företag
SAMI och musikstreamingtjänsten Soundtrack inleder ett nytt samarbete där SAMI erbjuder Soundtracks produkter i sin webbutik. Det gör det möjligt för företag som vill spela musik i sin verksamhet att välja till ett musikabonnemang från Soundtrack samtidigt som de tecknar sitt musikavtal med SAMI.

Ann Rosenberg, Head of Sales and Marketing på SAMI

Ola Sars, vd på Soundtrack
Korrekt och skälig ersättning till alla artister och musiker är ett gemensamt mål och uppdrag för SAMI och Soundtrack. De tekniska lösningarna har utvecklats under hösten 2024, och Soundtracks produkter lanseras nu som tillval i SAMI:s webbutik. För att göra det ännu enklare för företag att komma igång, erbjuds de första 14 dagarna med Soundtrack gratis och samtliga kostnader kommer på en faktura.
– Vi är mycket glada över att kunna erbjuda våra kunder denna nya och smidiga lösning, säger Ann Rosenberg, Head of Sales and Marketing på SAMI.
– Genom att samla allt på en faktura underlättar vi för företag att hantera sina avtal och abonnemang för den musik de spelar i sina verksamheter. Det är ett steg i vår strävan att utveckla smarta lösningar som gör det ännu enklare för våra kunder.
Ola Sars, vd på Soundtrack tillägger:
– Samarbetet med SAMI är ett fantastiskt tillfälle för Soundtrack att nå ut till fler företag som använder musik i sin verksamhet. Med Soundtrack får SAMI:s kunder tillgång till en musiktjänst med världens största musikkatalog licensierad för användning i kommersiella miljöer och funktioner specifikt framtagna för företag. Vi ser fram emot att erbjuda vår marknadsledande musikplattform till SAMI:s kunder och göra det ännu enklare för dem att få tillgång till den bästa musiken.