SAMI-appen: Så tycker användarna
Sex månader har gått sedan vi lanserade SAMI-appen, som hjälper dig med allt från att hålla koll på dina utbetalningar och metadata till att erbjuda kompetenshöjning och nätverksmöjligheter. Så vi ville veta: Vad tycker ni egentligen? För att ta reda på det skickade vi ut en undersökning till alla som laddat ner appen, och nu kan vi presentera resultatet!
Trots ett aningen blygsamt svarsunderlag visar svaren tydligt att SAMI-appen är en uppskattad och användbar resurs för många av er. Vi är oerhört tacksamma för er feedback och kommer att använda den för att göra appen ännu bättre.
Användningsfrekvens
Hur ofta använder folk SAMI-appen? Får man sig en daglig dos eller gör en månatlig check-in? De flesta loggar in åtminstone varje månad för att kolla sina utbetalningar eller sköta annan administration. Några kollar in varje vecka eller rentav dagligen, men annars är det tydligt att notiser och utbetalningar som lockar användarna in i appen.
Hur ofta använder du appen?
Navigering
De allra flesta verkar tycka att det funkar utmärkt att hitta och navigera. En stor applåd för att hela 94% är nöjda på den fronten! Men vi hör er andra också – vissa funktioner som självfaktura och skivnummer skulle kunna vara lättare att hitta.
Tycker du att det är lätt att navigera och hitta det du söker i appen?
Populära funktioner
Utbetalningsfunktionerna och diskografin är klara favoriter, och det är fantastiskt att se att dessa funktioner uppfyller användarnas behov.
Vad tycker du om de olika utbetalningsfunktionerna?
Däremot verkar utbildningssektionen Power Up, våra medlemsförmåner och nätverksfunktionen SAMI Connect inte ha fått samma genomslag ännu. Har du provat? Om inte kanske det är dags nu! Kanske smaka på någon av våra tre nya utbildningar som vi just lanserat? Temat för alla tre är musikbranschkunskap och handlar till exempel om hur man bäst kan navigera i branschen eller hur pengaflödena ser ut.
Önskemål och förslag
Vi har fått in flera bra förslag just till utbildningar om heta ämnen som: Hur man använder AI, Internationell insamling, marknadsföring och hur man navigerar online. Har du fler exempel tar vi tacksamt emot dem, vi planerar löpande nytt utbildningsmaterial.
Andra förslag som kommit in handlar om en (ännu) mer detaljerad utbetalningshistorik och att man ska kunna sortera den utifrån fler kriterier. Även möjlighet att redigera eller radera felaktiga uppgifter i SAMI-listan och bättre sökfunktion i diskografin efterfrågas.
Summering
Avslutningsvis kan vi konstatera att de flesta är väldigt nöjda med SAMI-appen, och gärna skulle rekommendera den till en vän. Men nu vet vi hur vi kan göra den ännu bättre! Vi tar till oss de synpunkter och förslag vi nu fått och fortsätter att jobba på utveckling och förbättringar.
Tack till alla som tog er tid att dela era tankar med oss. Tillsammans kan vi fortsätta att förbättra SAMI-appen och göra den till ett ännu bättre verktyg för alla medlemmar!