Meny

Helena, butikschef på Grandpas butik i Stockholm, tar emot priset för Guldnoten 2023 av Marcus Mihaylov, Key Account Manager på SAMI

Motiveringen lyder:  

Med magiska melodier som genomsyrar deras verksamhet, skapar Grandpa en shoppingupplevelse som bjuder in till lekfullhet och gemenskap. Genom samarbeten med lokala artister, livespelningar i deras butiker och spännande spellistor kurerade av medarbetarna, har årets vinnare lyckats förena mode med musik på ett kreativt och hållbart sätt. Därför är det med stolthet som SAMI tilldelar Grandpa Guldnoten 2023.   

– Vi får alltid in många spännande nomineringar från allmänheten, men i år utmärkte sig Grandpa särskilt. Med hjälp av musiken förstärker de den färgstarka stämningen i sina butiker. Något som både förhöjer kundernas upplevelse och förbättrar arbetsmiljön för personalen, säger Ann Rosenberg, Head of Sales and Marketing på SAMI. 

Den årliga utmärkelsen Guldnoten har instiftats av Svenska Artisters och Musikers Intresseorganisation, SAMI, för att hylla företag och organisationer som använder musik i sina verksamheter på ett aktivt, hållbart och uppfinningsrikt sätt. Årets stora vinnare är modekedjan Grandpa som, genom att använda upphovsrättsligt skyddad musik som en integrerad del av verksamheten och kundupplevelsen, bidrar till ett mer hållbart musiksverige för svenska artister och musiker.  

– Vi på Grandpa är otroligt glada över att vinna Guldnoten 2023! Musiken har alltid varit ett viktigt verktyg för oss i skapandet av en unik upplevelse i våra butiker, något vi värdesätter högt. Att bli uppmärksammade av SAMI ger oss motivationen att fortsätta utveckla vårt varumärke med hjälp av musiken och skapa fler kreativa samarbeten med lokala artister. Nu höjer vi volymen, säger Kim Lindberg, Retail Team Leader på Grandpa. 

 

Läs mer om Guldnoten här →