SAMI söker ekonom och löneadministratör
Är du en erfaren ekonomi- och löneadministratör och letar efter din nästa utmaning? Vill du arbeta med att stärka artisters och musikers roll i musikindustrin? Hos SAMI erbjuds du en bred och utvecklande roll i en familjär miljö!
Om företaget
SAMI, Svenska Artisters och Musikers Intresseorganisation är en kollektiv upphovsrättsorganisation som samlar in ersättningar från företag och verksamheter som spelar musik offentligt. Alla som har medverkat på en inspelning som exempelvis spelas på radio, i restauranger eller på gym, kan få betalt för sitt arbete. När någon ansluter sig till SAMI får vi i uppdrag att bevaka, tillvarata och administrera deras rätt till ersättning när inspelningarna används.
SAMI är en ekonomisk förening utan eget vinstintresse. Verksamheten regleras av såväl lagstiftning som av föreningens stadgar.
SAMI bildades 1963 av Svenska Musikerförbundet och Fackförbundet Scen & Film. Under mitten av 80-talet bildade medlemmar inom Musikerförbundet Sveriges Yrkesmusikerförbund som därmed blev det tredje förbundet bakom SAMI. Än i dag finns ett mycket nära samarbete mellan SAMI och de olika förbunden. SAMI äger även Nalen.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonom och löneadministratör arbetar du självständigt med delar av ekonomiflödet och hanterar löner för 31 medarbetare för SAMI. Du ansvarar även för lönehanteringen åt SAMIs dotterbolag Nalen. I ekonomiarbetet ingår bland annat kontering, bokföring, leverantörs- och kundreskontra, momsavstämning, betalningar m.m. Du ansvarar även på egen hand för lön- och personalhantering där du i helhet kör hela lönekörningen. Detta inkluderar löneuppgifter, frånvaro, utlägg, avdrag, semester och arbetsgivardeklarationer. I rollen arbetar du även med hantering av inkassoärenden.
Vidare ansvarar du även för andra administrativa delar som tillkommer, exempelvis beställning av kontorsmaterial. I rollen är du självständig med stöttning av en ytterligare medarbetare som agerar ekonomiansvarig.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avklarad gymnasial utbildning
• Minst 5 års erfarenhet av en liknande roll som redovisningsekonom och löneadministratör
• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
• Kunskap i Officepaketet, framförallt Excel
Vi söker dig som tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa samt säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är självständig och kan på egen hand hitta information som du saknar, detta då du tar egna initiativ och driver ditt eget arbete framåt. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Därtill är du uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Då du i rollen har många olika kontaktytor förstår du vikten av god kommunikation. Slutligen är du som person hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Södermalm
Lön: Enligt överenskommelse
Rekryteringen hanteras av Bravura. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta Bravuras kandidatsupport via chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper de dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Sök tjänsten här →