SAMI söker ny chef för Medlemsservice
Medlemsservice främsta syfte är att säkerställa att utbetalningarna sker på rätt sätt till medlemmarna. Vår nuvarande chef Annelie går nästa år i pension och det är dags att hitta hennes efterträdare. Inom Medlemsservice arbetar sex medarbetare med allt från fördelning av insamlade ersättningar, dokumentation av repertoar och medverkande, medlemsdata till ren medlemssupport och hantering av reklamationer.
Medlemsservice främsta syfte är att säkerställa att utbetalningarna sker på rätt sätt till medlemmarna. Vår nuvarande chef Annelie går nästa år i pension och det är dags att hitta hennes efterträdare. Inom Medlemsservice arbetar sex medarbetare med allt från fördelning av insamlade ersättningar, dokumentation av repertoar och medverkande, medlemsdata till ren medlemssupport och hantering av reklamationer.
Om rollen
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- Planering, verksamhetsutveckling, budgetansvar, personalansvar och relationsbyggande med andra avdelningar
- Medlem i ledningsgrupp och ansvar för strategi, mål, policyfrågor, riskanalys etc.
- Systemansvarig för STAR (vår databas för medlemsdata, repertoar, fördelning och utbetalning) samt vara delaktig i STARs och Medlemsservices övriga system och processers förbättring och utveckling
- Vara en del av och ansvara för analys och planering kring fördelningsarbetet och säkerställa att dess regelverk efterföljs
- Hantera reklamationer, medlemsservice och tillsammans med internationella avdelningen ansvara för kommunikation med upphovsrättsorganisationer och medlemmar i andra länder
För att framgångsrikt axla rollen som Chef för Medlemsservice krävs tidigare erfarenhet av personalansvar och ledningsarbete. Du har god erfarenhet av projektledning och är van att arbeta med stora datamängder och beställning av IT-stöd. Det är meriterande om du har tidigare branscherfarenhet. Vi tror att du har en eftergymnasial Ekonomiutbildning eller är gymnasieekonom med lång relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi.
Vem är du
Vi söker dig som är en do:er som har samlat på dig god arbetslivserfarenhet och trivs i en verksamhetsnära operationell roll. Du har ett utpräglat processtänk, är en erfaren ledare, nyfiken och lyhörd med ett inkluderande förhållningssätt till din personal där motivation och engagemang är tydliga grundstenar. Samtidigt är du kommersiell, drivande och nära till beslutsfattandet.
Då denna roll kräver god förståelse för teknik och ekonomi är det viktigt att du har ett intresse och nyfikenhet för ny teknik och dess utveckling samt en god analytisk sida med stort intresse för statistik, prognosarbete, mätetal och siffror.
SAMI är en internationell intresseorganisation varför det ställs höga krav på samtliga medarbetare att tala och skriva engelska på en mycket bra nivå.
Du erbjuds
Vill du bli en del av SAMI och tillsammans med oss stärka artisters och musikers roll i musikindustrin och i samhället? Som Chef över Medlemsservice får du en central roll för vår fortsatta utveckling. Denna tjänst är på heltid med placering på vårt kontor på Söder Mälarstrand i Stockholm.
Ansökan
Urvalet sker löpande och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via nedanstående länk.
Sök tjänsten som chef för Medlemsservice
I denna rekryteringsprocess samarbetar SAMI med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Waering på mejl: susanne.waering@jurek.se.
SAMI, Svenska Artisters och Musikers Intresseorganisation är en kollektiv upphovsrättsorganisation som samlar in ersättningar från företag och verksamheter som spelar musik offentligt. Alla som har medverkat på en inspelning som exempelvis spelas på radio, i restauranger eller på gym, kan få betalt för sitt arbete. När någon ansluter sig till SAMI får vi i uppdrag att bevaka, tillvarata och administrera deras rätt till ersättning när inspelningarna används.