Verket i Karlstad utsedd till Årets Klubb för andra året i rad

2017-02-15 16:09:50

2017-02-15
Ännu en gång har svenska klubbesökare röstat fram Verket på Nöjesfabriken i Karlstad som vinnare av Årets Klubb 2016. Med en fjärdedel av rösterna kammade man hem priset för andra året i rad.

Under februari har klubbesökare över hela landet kunnat rösta på sitt favoritställe bland 639 olika klubbar. Verket kammade hem 561 röster av närmare 2 000 totalt i tävlingen. På andra plats kom 2014 års vinnare Kafé de Luxe i Växjö med 384 röster, och på tredje plats Systrarna Grimh i Halmstad med 206 röster.

- För oss som äter, sover och andas Verket känns det otroligt härligt att det inte var en engångsföreteelse att bli framröstad till Sveriges bästa klubb. Vi vill därmed passa på att tacka alla i vårt team och även alla gäster som gjort detta möjligt! säger Martin Hygård, nattklubbschef på Verket, Nöjesfabriken AB.

- Vi ser oss själva som en modern nattklubb som ständigt jobbar hårt för att ligga i framkant av utvecklingen. Både i teknik och produktion, men även inom musik och service. Vi vill ge våra gäster en upplevelse som överträffar deras förväntan. Ingen kväll är ordinarie hos oss, svarar Martin Hygård.

Priset för Årets Klubb delas ut av Sami (Svenska Artisters och Musikers Intresseorganisation) till den klubb som skapar den bästa upplevelsen för danssugna besökare, som samtidigt spelar schysst musik och ser till att musiker och artister får betalt för sitt arbete.

- Musiken är oerhört viktig för oss och vi siktar givetvis på att vinna nästa år igen, avslutar Martin Hygård.

För mer information kontakta:

Martin Hygård, nattklubbschef Verket, Nöjesfabriken AB

070 936 00 10

Ann Rosenberg, försäljningschef, Sami

08 453 34 14

Annika Hiltunen, kommunikationschef, Sami

0730 44 94 09

Sami (Svenska artisters och musikers intresseorganisation) bevakar artisters och musikers rättigheter inom ramen för både svensk och internationell upphovsrättslagstiftning. Ersättning samlas in i samarbete med Ifpi och pengarna kommer från närmare 42 000 musikanvändare som betalar för att använda musik i sin verksamhet. Sami har närmare 38 000 anslutna musiker och artister som medverkat på en inspelning, och som får ersättning när deras musik spelats offentligt.

Hjälp oss hitta våra saknade vänner!

Nu listar vi de låtar som spelats 2015, där hela eller delar av SAMI-listan saknas. Vi har pengar som väntar på de som är med på dessa inspelningar. Men utan SAMI-listan vet vi inte vilka de är. Har du medverkat på någon av låtarna? Vet du någon som saknas?

Saknade SAMI-listor ››