Ta mig till mobilanpassad hemsida
Dela:

Musikens värde

För oss som arbetar inom SAMI är det av stor vikt att kunna presentera argument som visar på värdet och nyttan av musik för våra kunder. Att lagen ligger till grund för att man måste betala licensavgiften till SAMI känner nog många till, men vad som kanske är ännu viktigare är att inse att musiken har ett värde. Ett värde som i många fall adderar något som är bra och positivt i den verksamhet man bedriver. Här presenterar vi därför undersökningar som visar på musikens värde:

 

  

Marknadens Melodi

Musik har alltid varit en viktig komponent i olika företags och organisationers verksamheter. Den får personal att trivas, påverkar tempot i en lokal och styr våra konsumtionsmönster. Rätt musik kan få oss att ge det där lilla extra vid träningspasset på gymmet, att dansa oss svettiga på en nattklubb eller ge oss en förstärkt känsla av ett annat lands kultur på en restaurang. Men hur ser företag och organisationer på musikens roll i deras verksamheter, och på musikens påverkanskraft?
Undersökningen och rapporten har tagits fram med hjälp av analys- och kommunikationsbyrån Insight Intelligence
Läs rapporten "Marknadens Melodi" här ›› (pdf)
     
 

Hur låter ditt varumärke?

Gabriella Johansson & Jasmine Morads studie om hur företag strategiskt kan varumärkesanpassamusiken i sina butiker för att påverka konsumenternas beteende,förstärka sitt varumärke och öka försäljningen.
Ladda ner rapporten här ›› (pdf)
 

Myten om musik besannad

Svenskar rankar musik som viktigare än både sport, film och dagstidningar. Dina kunder stannar längre och handlar mer om du spelar rätt musik. Musik på arbetsplatsen får dig att jobba hårdare och mer effektivt - är musik den nya fruktkorgen!?
Undersökningsföretaget Demoskop, har på uppdrag av Heartbeats International, intervjuat en riksrepresentativ panel bestående av 1 000 svenskar mellan 16 och 64 år. Undersökningen har kommit till på initiativ av SAMI och Stim för att få reda på hur svenskarna ser på musik, i deras dagliga liv och i verksamheter i offentlig miljö.
Ladda ner rapporten här › (pdf)

 




 

Kommentera